Visma maakt sterke introductie op de Belgische markt met overname van Yuki

Antwerpen, 4 augustus - Visma, Europees leider in cloud-bedrijfsoplossingen, neemt, het all-in-one boekhoudplatform, Yuki over. Dit is Visma’s derde strategische overname in korte tijd in de markt voor accountancy software. Met de overname van Yuki heeft Visma direct een voorsprong genomen in de markt en biedt het accountants nu het meest innovatieve en complete cloud-ecosysteem.

Yuki werd opgericht in 2007 en is actief in Nederland, België en Spanje met circa 200 medewerkers. Dagelijks werken ruim 1300 accountantskantoren en zo’n 100.000 ondernemers met software van Yuki. De oprichters hebben tien jaar geleden de innovatie voor de accountancymarkt in gang gebracht met de introductie van volledige geautomatiseerde verwerking van de boekhouding door intelligente herkenning van documenten. Sinds de introductie in 2014 op de Belgische markt is Yuki uitgegroeid tot een unieke challenger met de snelst groeiende cloud accounting oplossing die ondernemers en accountants op een unieke manier samenbrengt.

“Yuki is super ambitieus en was nog helemaal niet bezig met een verkoop,” zegt Lucas Brentjens, CEO van The Yuki Company. “Het werd echter duidelijk dat Visma met de recente overnames het landschap van cloud software voor accountancy portfolio volledig ging veranderen. Deze combi biedt heel veel extra mogelijkheden voor het versnellen van onze ambities en het verder innoveren van de accountancymarkt.”
“Yuki heeft het besef doen leven dat accountants verder kunnen én moeten gaan dan het pure ‘compliancy’-luik van hun beroep maar zich ook en vooral moeten focussen op het creëren van meerwaarde voor hun klanten,” dixit Marc Coppens, oprichter en CEO Yuki België & Spanje.
“We zijn enorm trots om Yuki welkom te mogen heten in onze snel groeiende Visma-familie. Na de recente toevoegingen van Visionplanner en Nmbrs en nu Yuki kiezen in korte tijd drie van de meest innovatieve cloud leiders in het Nederlandse en Belgische accountancy domein voor Visma. Hiermee biedt Visma het meest complete en innovatieve accountancy cloud ecosysteem in Nederland en België. Middels dit cloud ecosysteem gaan we een katalysator van waardecreatie voor klanten realiseren waarover we in de nabije toekomst meer zullen delen,” zegt John Reynders, Country Director Visma Benelux.

Yuki zet, onder de huidige naam, de bedrijfsactiviteiten als zelfstandige organisatie voort. Zij zal als onderdeel van de Visma-familie samenwerken met de andere Visma bedrijven in het accountancy ecosysteem. Informatie wordt zodoende makkelijker uitgewisseld waardoor Visma klanten nog meer voordeel uit hun software halen. Er zijn geen management wijzigingen met deze overname gemoeid.

Over Visma

Visma levert software die bedrijfsprocessen digitaliseert voor het mkb, de grootzakelijke en de (semi)publieke sector. De Visma Group is actief in heel Scandinavië, de Benelux, Oost- en Midden-Europa en Latijns-Amerika. Met 11.000 medewerkers, 1 miljoen klantcontracten en een netto-omzet van 1526 miljoen euro in 2019 is Visma een van Europa's toonaangevende software bedrijven.

Visma is titelsponsor van Team Jumbo-Visma, een van 's werelds beste wieler- en schaatsteams.